1. Afla numerele necunoscute.
a) 236 + a= 512 b) a - 156 = 314 c) 940 - a = 217
427 + a =645 a - 285 = 243 756 - a = 285
a + 218 =534 a -312 = 225 513 - a = 197
a + 207 = 483 a - 89 =532 483 - a = 257
2. Ce numar trebuie scazut din suma numerelor 316 si 235 pentru a se obtine 274?
3.Ce numar se aduna la diferenta numerelor 564 si 315 pentru a se obtine 700?
4. Ma gandesc la un numar .il adun cu 234, apoi din rezultatul obtinut scad 123 .Daca am obtinut 315 , la ce numar m-am gandit?
5.Cornel a adunat 185 de castane.Cate castane trebuie sa adune Mircea pentru a avea impreuna 500 de castane.
6. Afla numerele a,b,si c, stiind ca :
a + b= 247 a - b = 325 813 - a = b
c - b = 97 b - c= 177 b - c =129
159 + c = 312 c - 95= 135 c -1 9 = 87

2

Răspunsuri

2014-08-02T09:58:57+03:00
A=512-236=276
a=645-427=218
a=534-218=316
a=483+207=690
b.
a=314+156=470
a=243+285=528
a=225+312=537
a=532+89=621
c.
a=940-217=723
a=756-285=471
a=513-197=316
a=483-257=226
2.
316+235=551
551-274=277
3.
564-315=249
700-249=451
4.
a+234-123=315
234-123=111
315-111=204
204+234-123=315
5.
500-185=315
exercitiul 6 nu este foarte clar... imi pare rau....
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-02T10:07:50+03:00
Notatie:  semnul " => " inseamna "rezulta" adica " de aici deducem "

1) a)
236 + a = 512  =>  a = 512 - 236 = 276
427 + a = 645  =>  a = 645 - 427 = 218
a + 218 = 534  =>  a = 534 - 218 = 316
a + 207 = 483  =>  a = 483 - 207 = 276

1) b)
a - 156 = 314  =>  a = 314 + 156 = 470 
a - 285 = 243  =>  a = 243 + 285 = 528
a - 312 = 225  =>  a = 225 + 312 = 537
a -   89 = 532  =>  a = 532 +   89 = 621

1) c)
940 - a  = 217  =>  a = 940 - 217 = 723
756 - a  = 285  =>  a = 756 - 285 = 471
513 - a  = 197  =>  a = 513 - 197 = 316
483 - a  = 257  =>  a = 483 - 257 = 226

2)(316 + 235) - x = 274
551 - x = 274
x = 551 - 274 = 277
x = 277 (numarul cautat)

3)
x + (564 - 315) = 700
x + 249 = 700
x = 700 - 249 = 451
x = 451 (numarul cautat)

4)
(x + 234) - 123 = 315
x + 234 - 123 = 315
x + 111 = 315
x = 315 - 111 = 204
x = 204 (numarul la care te-ai gandit) 

5)
185 + x = 500
x = 500 - 185 = 315
x = 315 castane trebuie sa adune mircea

6) a)
159 + c = 312 => c = 312 - 159 = 153 => c = 153
c - b = 97  => 153 - b = 97 => b = 153 - 97 = 56  => b = 56
a + b = 247 => a + 56 = 247 => a = 247 - 56 = 191 => a = 191

6)b)
c - 95= 135  =>  c = 135 - 95 = 40 => c = 40
b - c= 177 => b - 40 = 177 => b = 177 + 40 = 217 => b = 217
a - b = 325 => a - 217 = 325 => a = 325 + 217 = 542 => a = 542

6) c)
c - 19 = 87 => c = 87 - 19 = 68 => c = 68
b - c = 129 => b - 68 = 129 => b = 129 + 68 = 197 => b = 197
813 - a = b => 813 - a = 197 => a = 813 - 197 = 616 => a = 616


3 5 3