Rezolvati va rog:
1.Scrieţi formulele moleculare ale hidrocarburilor C2H2(g), C2H4(g), C2H6(g) în ordinea descrescătoare a stabilităţii moleculei. Justificaţi răspunsul. Se cunosc entalpiile molare de formare standard: ∆fH0C2H2(g) = 226,55 kJ, ∆fH0C2H4(g) = 52,25 kJ, ∆fH0C2H6(g) = - 84,44 kJ.
2.Scrieţi formulele următoarelor substanţe: CH3OH(l), C2H5OH(l), CHCl3(l), în ordinea crescătoare a stabilităţii moleculei. Justificaţi. Se cunosc entalpiile molare de formare standard:∆fH0CHCl3(l) = - 101,15 kJ, ∆fH0CH3OH(l) = - 238,26 kJ, ∆fH0C2H5OH(l) = - 276,72 kJ.
Pe scurt, vreau sa-mi explicati cand "kj" sunt crescatori si cand descrescatori.O definitie generala.Multumesc anticipat.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-30T19:33:41+03:00
O substanta este mai stabila cu cat entalpia ei de formare este mai mica.Mai pe inteles...cu cat delta H este mai mic,cu atat este mai stabila substanta.
1)delta H etan > delta H etena > delta H etina => etanul este cel mai stabil deoarece are entalpia de formare cea mai mica + definitia de sus
3)delta H CHCl3 < delta H CH3OH < delta H C2H5OH => etanolul este cel mai stabil deoarece entalpia de formare a acestuia este cea mai mare + definitia de sus
2 5 2
2014-07-30T19:37:51+03:00
......scuze....m-a păcălit internetul, am pierdut legătura și  n-am dat raspunsul...
-a) ordinea descrescătoare a stabilităților  este:
etanul este cel mai stabil ,urmează etena iar acetilena este cea mai puțin stabilă (are entalpia de formare este pozitivă, adică,formarea legăturilor C-H are loc cu absorbție de energie ;
b) ..... cu aceeași explicație ca la a) ( cu cât entalpia de formare este mai negativă= la formarea moleculei din atomii componenți se degajă o cantitate mai mare de energie- un număr mai mare de Kj) cu atât stabilitatea este mai mare;
DECI; cel mai puțin stabil este cloroformul (CHCl3), apoi, metanolul , iar cel mai stabil este etanolul