Vă rog! E urgent!
Eu cred că sunt suplementare pentru că sunt două unghiuri alăturate,dar nu sunt sigură...
Da! Două unghiuri alăturate sunt suplementare (suma lor este egală cu 180 grade).

Răspunsuri

2014-07-30T11:51:45+03:00
Da! Doua unghiuri alaturate intr-un paralelogram sunt suplementare(suma lor este egala cu 180 de grade). :)  Bafta!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-30T11:57:59+03:00
Sunt convins ca ai ivrut sa zici "masura unghiului ABC + masura unghiului BCD" care se noteaza asa m(<ABC) + m(<BCD) sau m<ABC + m<BCD sau <ABC + <BCD.  Nu trebuie sa lipseasca simbolul de unghi "<".

Sa rezolvam:
Suma unghiurilor intr-un paralelogram este de 360°
Unghiurile opuse sunt egale 2 cate 2

<A = <C  si <B = <D
<A + <B + <C + <D = 360°
=> <A + <D = <B + <C  = 360° / 2 = 180°
=> <ABC + <BCD = 180°
=> oricare doua unghiuri alaturate ale unui paralelogram sunt
suplementare, adica suma lor este de 180°

Mai exista o metoda de calcul. 
Prelungsti cu putin laturile laturile care se intalnesc in cele 2 unghiuri,
si pe desen apici proprietatile unghiurilor obtinute de doua paralele 
taiate de o secanta, si vei ajunge la acelasi rezultat.
 

1 5 1