fiul si tatal au virstele de 18 ani si respective de 42 ani.

a.cu citi ani in urma tatal a fost de 3 ori mai in virsta decit fiul?

b.peste citi ani tatal va fi de 2 ori mai in virsta decit fiul?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-07-29T20:51:04+03:00
42-x=3(18-x)
42-x=54-3x
-x+3x=54-42
2x=12
x=6 ( deci cu 6 ani in urma tatal a fost de 3 ori mai in varsta decat fiul )

42-6=36 de ani avea tatal
18-6=12 ani avea fiul 

========================================================

42+x=2(18+x)
42+x=36+2x
42-36=2x-x
x=6  ( deci peste 6 ani tatal va fi de 2 ori mai in varsta decat fiul )

42+6=48 de ani va avea tatal 
18+6=24 de ani va avea fiul 


3 4 3
2014-07-29T22:31:47+03:00
1) 42-18= 24 (diferenta dintre tata si fiu)
24=2/3*varsta tatalui acum x ani |:2
12= 1/3* varsta tatalui acum x ani |*3
36= varsta tatalui acum x ani
42-36= 6 ani ( cand varsta tatalui era de trei ori cat varsta fiului)

2) 24= 1/2* varsta tatalui peste x ani |*2
48= varsta tatalui peste x ani
48-42= 6 ani ( cand varsta tatalui va fi de 2 ori cat varsta fiului)

Sper ca te-am ajutat!!