Răspunsuri

2014-07-29T15:03:24+03:00
Cimpoiul trebuia sa fie un scatiu(comparatie), “tandara de curcubeie”(metafora), “scama de zare”(metafora), “drojdii de roua”(metafora), "nepipaita viata"(inversiune si epitet).
30 3 30
si impresi?
Poezia lasa impresia ca autorul a creat o lume in miniatura folosind cuvinte precum: "mica", "carticica", "micile", "celule","molecule" etc. dar in acelasi timp a creat o lume aflata in armonie, acest lucru fiind evidentiat de imaginile auditive: violeoncel, scatiu, harpa, lacusta, cimpoi, scatiu, care par o orchestra plina de viata ce transforma "carticica" intr-o concordanta de sunete.
Multumesc :)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-29T15:12:58+03:00
Metafore: intelesuri furnicile, suflete de molecule, fir de ata, tandara de curcubee, scama de zare, nimicul nepipait care transpun in planul fictiunii atributele lumii reale.                    Repetitiile:" o carte pentru buzunar/o carte mica, o carticica", "macar nitica scama de zare/ nitica nevinovatie, nitica departare" care subliniaza ideile poetice.                             Epitetele: "micsorata, subtiata si nepipaita viata", "nimicul nepipait" care scot in evidenta atributele inefabile ale creatiei.                                                                           Inversiunile: "nimicul nepipait sa-l caut vrui" marcheaza afectiv accentul liric.                   
85 4 85
si impresi?
Aceasta poezie mi-a lasat o impresie placuta, autorul isi imagineaza un univers miraculos al copilariei, misterul vietii palpitand in gaze, flori si pasari. Artistul vrea sa ne sugereze dragostea pentru creatia sa.Acesta vrea sa ajunga la sufletul cititorului si sa-l farmece, iar pentru aceasta el trebuie sa recurga la mijloace delicate, idee exprimata prin metafora atei si a acului.
Multumesc :*
Cu placere ^.^