Ajutor va rog!!

1.Identificati locotiunile substantivale din textele de mai jos si indicati functia lor sintactica:
''Atunci ea,desi ii fugeau ochii de atatea straluciri,se uita mai cu bagare de seama.''
''Nu mia putea bietul om de parere de bine ca gasise si el cu cine sa mai schimbe o vorba.''

Va rog frumos ajutati-ma!! :D

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-10T06:00:21+02:00
Păi prima dată ar fi ,,băgare de seamă"=locuţiune substantivală, funcţia sintactică de complement circumstanţial de mod(eu aşa cred deoarece merge să pui întrebarea astfel:mai cum? mai cu băgare de seamă ca răspuns). Iar celălalt este părere de bine însă eu cred că trebuie să îl iei şi cu de deoarece ea e prepoziţie de părere de bine=locuţiune substantivală, funcţia sintetică Complement indirect (de ce nu mai putea bietul om? aşa am pus eu întrebarea iar de ce? este întrebarea pentru Complementul indirect din Acuzativ)
 Sper că te-am ajutat.
47 4 47
2014-02-10T08:55:51+02:00
băgare de seamă=locuţiune subst. , funcţia sintactică de complement circumstanţial de mod
de parere de bine=locutiune subst. , functia sintactica de complement direct
26 4 26