Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2014-07-28T18:32:46+03:00

1. Basmul are o structura traditionala: intotdeauna se povestesc anumite intamplari la care iau parte aceleasi tipuri de personaje.

2. Intamplarile se petrec intotdeauna demult, intr-o imparatie.

3. Orice basm are o formula tipica, de inceput, Åa fost odata ca niciodata...µ, ce marcheaza intrarea intr-o lume fabuloasa in care totul este posibil.

4. Orice basm incepe cu o lipsa: ...

5.  Aparitia eroului este precedata intotdeauna de alte incercari nereusite: ...  

.6 Personajul principal al basmului este intotdeauna un tanar cu insusiri deosebite pe care nu le dezvaluie de la inceput. El pleaca intr-o calatorie initiatica, pe parcursul careia intalneste niste obstacole pe care le depaseste rand pe rand.

7.  Actiunea basmului se petrece intotdeauna pe doua taramuri: in lumea noastra si pe taramul celalalt unde totul este posibil.

8. Fortele binelui se infrunta intotdeauna cu fortele raului, aparent mai puternice si mai numeroase, pe care le invinge, demonstrandu-se astfel increderea omului din popor in victoria binelui.

9. Personajul de basm are niste ajutoare: unele apartin lumii reale,altele apartin lumii fantastice. El are intotdeauna de indeplinit o misiune. Implinirea ei nu inseamna sfarsitul intamplarilor

1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-28T18:40:06+03:00
1)Tema basmului este lupta dintre bine si rau, unde binele triumfa in fata raului
2)Actiunea este simpla, pe un singur fir narativ
3)Personajele sunt numeroase avand trasaturi diferite
4)Timpul cat si spatiul sunt imaginare, inexistente
5)Finalul basmului este cu final fericit
6)Apar motve specifice basmului:al naturii, aimalelor, victoriei, bstacolelor etc.
7)Actiunea se poate desfasura in doua lumi/spatii diferite
8)Textul , fiind cu caracter anonim este transmis prin viu grai
9)Nu se cunoaste autorul
10)Personajele ( reale sau fabuloase )  nu sunt individualizate,sunt simple ,statice; protagonistii  sunt arhetipuri ale perfectiunii morale si fizice ,fiind caracterizati prin antiteza cu personajele negative ,de asemenea dominate de o singura trasatura de baza.







2 3 2