De-abia plecaseşi. Te-am rugat să pleci.
Te urmăream de-a lungul molatecii poteci,
Pân-ai pierit, la capăt, prin trifoi.
Nu te-ai uitat o dată înapoi!

Ţi-as fi făcut un semn, după plecare,
Dar ce-i un semn din umbră-n depărtare?

Voiam să pleci, voiam şi să rămâi.
Ai ascultat de gândul ce-l dintâi.
Nu te oprise gândul fără glas.
De ce-ai plecat? De ce-ai mai fi rămas?

1.raspunde intr-omaniera plina de umor (poti folosi rima)la ultimile doua intrebari ale textului

de ce-ai aplecat?..........................
de ce-ai mai fi ramas?..................
2.transcrie din text doua structuri al caror sens implca antiteza

2
marchez cel mai bun
Ai uitat sa marchezi cel mai bun !

Răspunsuri

2014-07-28T15:48:18+03:00
2. Structurile al căror sens implică figura de stil antiteza sunt:
• „Voiam să pleci, voiam și să rămâi.”
• „De ce ai plecat ? De ce-ai mai fi rămas?” 

♦ Antiteză =  figură de stil care constă în proiectarea a două elemente în antonimie (sens contrar), în cadrul unei poezii, al unei opere literare, în general, încât să se pună reciproc mai bine în lumină.  

1. Fii mai explicit la primul exercițiu. nu înțeleg cerința. 
8 4 8
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-28T16:00:30+03:00
1) a)plecat-am, plecat-am de dor ce ma apasa pentru prea frumoasa-mi imparateasa

b)as mai fi ramas, pentru al tau glas, pentru a ta dulce iubire, ce mi-scoate inima din mine
pentru a-ti fi dor si umbra-ti peste tot, in locul ce te-asteapta a-ti fi al tau fecior

2)'voiam sa pleci, voiam si sa ramai'

''te urmaream de-a lungul molatecii poteci" ≠ "un semn din umbra"


5 4 5