A) daca a×b= 2 supra 15 si a×c = 11 supra 75 , calculati a×(b+c). B) daca a×c = 7 supra 36 si b×c = 19 supra 48 , calculati c×( b-a ) C) daca a= 5 supra 6 , b+c = 7 supra 20 si c-d =1 supra 24 , calculati a×b +2×a×c- a×d.

2

Răspunsuri

2014-07-27T15:29:09+03:00
Se aplica distributivitatea inmultirii la punctele A) si B)
iti fac doar punctul C) ca e mai greu, aici se da in factor comun pe a
a*b+2*a*c-a*d= a(b+2c-d)
2c=c+c
⇒a(b+c+c-d)= \frac{5}{6}( \frac{7}{20} + \frac{1}{24}) = \frac{5}{6}*( \frac{84}{240}+ \frac{10}{240})= \frac{5}{6}* \frac{94}{240}= \frac{470}{1440} = \frac{47}{144}
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-27T15:31:27+03:00
A)a*(b+c)=?
a*b+a*c=?
2/15+11/75=
10+11/75=22/75

b)c*(b-a)=?
c*b-c*a=
19/48-7/36=
57-28/144=29/144

c)a*b+2a*c-a*d=?
a(2*b+c +c-d)=?
5/6(7/20*2+1/24)=
5/6(14/20+1/24)=
5/6*120=
600/6=
100
la c) cum ti-a dat acolo 5/6*120?
dupa cum sti scoatem in factor comun deci pe a
pai da dar 120 ala cum l-ai obtinut?
(2*b+c +c-d)
n-ai cum sa ai 2*b