TEXT: In clipa aceea gaza prinse cu ochisorii o semene a ei zburand pe sus, cautand poate un loc de scapare ca si dansa, [...]
Gaza intinse aripioarele, se lasa in gol, pluti putin; apoi sageata strabatu din nou aerul. Se auzi o palpaire de aripi. Si, indata, puisorii primeau, galagiosi, pe mama buna ce le aducea iar hrana.

Exercitii pe baza textului:
1. Alcauieste cate un enunt care sa contina cuvintele galagiosi si buna si cate un antonim al lor.
2. Transcrie din text doua cuvinte care apartin aceluiasi camp lexical.
3. Scrie inca doua cuvinte apartinand aceluiasi camp lexical cu termenii pe care i-ai transcris la exercitiul 2.
4. Scrie cel putin 3 termeni derivati de la cuvantul a duce.
5. Inlocuieste cu un sinonim potrivit cuvantului din fraza: Si, indata, puisorii primeau, galagiosi, pe mama buna ce le aducea iar hrana.

2

Răspunsuri

2014-07-25T14:21:55+03:00
1Copiii de afara sunt galagiosi.
Prajitura este foarte buna.
Pisicile sunt linistite.
Afara este fetita rea.
2pisica caine
3os mancare
4ducand neducand 
5mancare
linistite scuze
OKe..
MErsi mult.. nu mi-am dat seama ca ai facut 4 enunturi..
ok
n-ai pentru ce
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-25T14:32:47+03:00
1)copiii ascultau tacuti  vrabiile galagioase
are o minte buna,dar este rau la suflet

2)aerul,pe sus,zburand, aripioare -campul lezical al zborului

4)a duce-adus, a aduce, nedus

5)hrana=mancarea
6 4 6