Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-24T22:18:33+03:00
Consideram d =c.m.m.d.c. al nr ( 2n+5), (3n+7)
Daca d| 2n+5
         d|3n+7
Trebuie sa ajungem la acelasi nr de n in cele 2 cazuri, asa ca inmultim prima relatie cu 3, iar cea de-a doua cu 2.
Rezulta prin adunarea relatiilor:
d| 6n+15-(6n+14)
d| 6n+15-6n-14
d|1. Deci, cel mai mic divizor comun este 1. Cam asa cred ca se rezolva. :)

A, acolo unde am spus Rezulta din adunare, vezi ca este de fapt scadere. Am rezolvat bine exercitiul, dar m-am exprimat aiurea.
k mersii orkum :**
N-ai pentru ce. :)
2014-07-24T22:18:36+03:00
D=(2n+5;3n+7)

d|(2n+5)     ∧  d|(3n+7)

d|3(2n+5)   ∧  d|2(3n+7)

d|6n+15     ∧   d| 6n +14

d|6n+15-6n+14

d|15-14

d|1
d∈N   =>d=1