Mădălina merge la munte, pe Ceahlău. Drumul de urcare îl realizează în 5 ore, mergând pe traseul cu banda roşie Staţiunea Durău - Cabana Fântânile - Cabana Dochia, distanţa parcusă fiind de 7,5 km. După 2 zile hotărăşte să coboare pe acelaşi traseu, pe care îl parcurge în 3 ore.
a) viteza cu care a urcat Mădălina până la Cabana Dochia;
b) viteza cu care a coborât Mădălina până în Staţiunea Durău;
c) viteza medie pe trase dus-întors.
P.S: ţin să precizez că îmi sună a problemă de fizică, e la matematică pentru că problema e luată dintr-o culegere de teste de evaluare finală pentru matematică.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-24T16:18:59+03:00
A) V=d/t= 7,5km/5h=  1,5 km/h

b)V=d/t= 7,5km/3h= 2,5 km/h

c)ma= (1,5+2,5)/2=  4/2=  2km/h  -media intre cele 2 viteze
3 4 3
2014-07-24T16:19:15+03:00
T-timp
d-distanta
t=5 ore
d=7.5km
v-viteza
1)v1=d/t=7.5/5=1.5 km/h
2)t=3 ore
v2=d/t=7.5/3=2.5km/h
3)Viteza medie = (v1+v2)/2=(1.5+2.5)/2=4/2=2km/h
2 4 2