Răspunsuri

2014-07-24T16:29:47+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
CM=ro*c%*10/ masa molara H2SO4
cM=1,29*10*49/98 => cM = 6,45 M
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-25T01:41:16+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Cu semnul "*" notez inmultirea.

ro = 1,29 g/cm cub = 1290 g/l.
Am transformat densitatea deoarece molaritatea se calculeaza in moli/l.
Avem formula concentratiei procentuale c = 100*md/ms              (1)

 si formula  concentratiei molare  Cm = md/(M*vs)                        (2)

M este masa molara(in g/mol), vs este volumul solutiei(in l).

Din relatia (1) scoatem masa dizolvata si o inlocuim in relatia (2):
md = c*ms/100.

Deci Cm = md/(M*vs) = c*ms/(100*M*vs) = ro*c/100M                 (3)
Asta deoarece densitatea solutiei este ro = ms/vs

In cazul nostru, masa molara a H2SO4 este M = 2*1 + 1*32 + 4*16 = 98(g/mol).

Inlocuind in (3) avem:

Cm = 1290*49/(100*98) = 6,45.

Deci solutia de acid sulfuric in cauza are concentratia 6,45 molar, sau, altfel spus, are concentratia 6,45 moli/l.
Verifica si tu.

1 5 1