1. Selecteaza din urmatoarea serie numai cuvintele derivate: furnica,furnici,furnicilor,furnicar,furnicuta,furnicii,firnicilor.
2.Subliniaza cu o linie sufuxle si cu doua linii prefixele din cuvintele derivate selectate la exercitiul anterios.
3.Explicati in doua randuri cum poti evita confuzia dintre formele diferite ale aceluiasi cuvant si cuvintele derivate.
4. Scrie cinci termeni din campul lexical in care se incadreaza cuvantul furnica.
5. Explica diferenta dintre campul lexicat si cuvintele obtinute prin derivare.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-24T13:30:21+03:00
1),furnicar,furnicuta
2) furnicar
furnicuta
3)cuvintele derivate sunt formate cu sufixe si prefixe de la cuvantul de baza,pe cand celalalte sunt forme de plural sau de genitiv-dativ
4)musuroi,hrana,colonie,adapost,
5)cuvintele obtinute prin derivare sunt cuvinte carora li se alatura sufixe si prefixe pentru a forma cuvinte noi.
Campul lexical cuprinde cuvinte din acelasi domeniu
24 4 24
2014-07-24T22:33:47+03:00
1)furnicar;furnicuta -sufixe

3) se tine cont mai intai de articolele hotarate si nehotarate si de desinentele de plural in cazul cuvintelor care nu sunt derivate

4)furnica-furnicare,furnicatura,a furnica,furnicuta,furnicar

5)campul lexical cuprinde termeni care nu contin aceeasi radacina spre deosebire de cuvintele obtinute prin derivare
9 3 9