Răspunsuri

2014-07-23T19:37:54+03:00
In vorbirea directa doua sau mai multe persoane comunica intre ele iar in cea indirecta nu comunica, adica in vorbirea indirecta nu se foloseste linia de dialog
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-23T19:49:12+03:00
Atunci când un fragment este trecut de la vorbire directă la una indirectă apar categoric următoarele modificări : 

- dispare prezentul şi apar timpuri ale trecutului (perfect,imperfect,perfect compus etc.)
-dispare linia de dialog 
-dispare adresarea la persoana a2a, şi chiar întâi ,apărând cea la persoana a3a. 
-se elimină caracterizarea indirectă  

1 5 1