1) aria paralelogramului abcd cu bd perpendicular cu ad ad =20 cm ab=25
2) a= cu rad din 125-rad din 5 b=radical in paranteza 4 rad din 5-8 inchidem paranteza la a doua sa se afle media aritmetica
3) aria triunghiului cu laturi de lungimi egale cu 15 cm 20 cm 25 cm

2
asa scrie
ok
nu stiu sa fac 2
la b , la a 2-a este radicalul?
la 2 nu stiu daca am inteles ce trebuie

Răspunsuri

2014-07-23T18:01:12+03:00
1. construiesti inaltimea DM a paralelogramului
aflam DB in ΔADB, mB=90, AD=20, AB=25⇒Th Pitagora DB²= AB²-AD²
DB=√625-400=√225=15
A= DM*AB
A= 25*12=300
2.
a=5√5-√5=4√5
b=√(4√5-8)²= modul din 4√5-8
ma=(a+b)/2
ma=( 4√5+4√5-8)/2=(8√5-8)/2=4√5-4=4(√5-1)
ma=(4√5-4√5+8)/2=8/2=4
3.
p=(15+20+25)/2=60/2=30
A=√30(30-15)(30-20)(30-25)=√30*15*10*5=150
A=150
Am aplicat formula lui Heron
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-23T18:11:54+03:00
1) In Δdreptunghic ADB avem:
BD²=AB²-AD²=25²-20²=625-400=225=15²
BD=15
Aria Paralelogram= AD*BD=20*15=300 cm²

2)   a=\sqrt{125} - \sqrt{5}
b= \sqrt{  (4  \sqrt{5}-8 )^{2}  }

Media aritmetica =(a+b):2= (5√5-√5+4√5-8):2= (8√5-8):2= 4(√5-1)


3) se aplica Heron
A=  \sqrt{p*(p-a)(p-b)(p-c)}

p=(15+20+25):2=30

A= \sqrt{30*(30-15)(30-20)(30-25)}

A= \sqrt{30*15*10*5}  =  \sqrt{225000} = 150
2 5 2