Diana extrage o bilă dintr-o urnă în care se află 10 bile albe şi 5 bile negre, iar Adrian dintr-o alta în care se află 15 bile albe şi 9 negre.
a) Care dintre cei doi are o şansă mai mare să extragă o bilă neagră?
b) Care dintre cei doi are o şansă mai mare să extragă o bilă albă?
c) Înainte de extragere, câte bile albe trebuiau să fie în urna lui Adrian pentru a avea aceleaşi şanse ca Diana să extragă o bilă albă?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-22T17:35:57+03:00
Diana
10+5=15 bile total
Adrian
15+9=24 bile total
P=probabilitatea
P=nr.cazuri favorabile/ nr. cazuri posibile
P1=5/15=1/3=0.33
P2=9/24=3/8=0.37
a)Raspuns Adrian
b)P1=10/15=2/3=0.66
P2=15/24=0.62
Raspuns: Diana
c)Raspuns:18
18/27=2/3=0.66
2 5 2
2014-07-22T17:56:35+03:00
A)pt Diana probabilitatea=nr cazurilor favorabile/nr cazurilor posibile= 5/15=1/3

pt Adrian p=9/24= 3/8

1/3  de comparat (pui casuta) 3/8  aducem la acelasi numitor

8/24   (  <   )      9/24

Adrian are o sansa mai mare sa extraga o bila neagra

b)pt Diana p= 10/15= 2/3

pt Adrian p= 15/24= 5/8

2/3  (     )  5/8   aducem la acelasi numitor

16/24    (   >  )   15/24

Diana are o sansa mai mare sa extraga o bila alba

c) 2/3 =  5/8   aducem la acelasi numitor

32/48 = 30/48, in urna lui Adrian mai trebuiau sa fie 2 bile


1 5 1