Un biciclist parcurge un traseu astfe: în prima zi, 3 şeptimi din traseu, a doua zi, 3 cincimi din ce a rămas şi a treia zi ultimii 32km.
a) Determinaţi lungimea traseului.
b) Ce distanţă a parcus în prima zi?
c) Ce distanţă a parcus în a doua zi?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-22T17:24:47+03:00
X-lungimea traseului 

3/7 din x=  3/7 * x=  3x/7 -in prima zi

x-3x/7=  (7x-3x)/7=  4x/7- restul

3/5 din 4x/7=  3/5 *4x/7=  12x/35 -in a2a zi

4x/7-12x/35=  (20x-12x)/35=  8x/35 -noul rest

8x/35=32

x=35*32/8

x=35*4

x=140 km

3*140/7= 3*20=60km -in prima zi

12*140/35= 12* 4=48 km in a2a zi


2 5 2
  • Utilizator Brainly
2014-07-22T17:30:02+03:00
X-lungimea traseului
prima zi 3/7·x    reztul x-3x/7 aducem la acelasi numitor numitorul comun este 7=4x/7
a doua zi3/5·4x/7=12x/35
a treia zi 32 km
3/7x+12x/35+32=x  aducem la acelasi numitor ,numitorul comun este 35
15x+12x+32 ·35=35x
32·35=35x-27x
32·35=8x|:8
4·35=x
140=x(lungimea traseului)
in prima zi a parcurs 3/7 ·140=60km
in a doua zi 12/35·140=48km

1 5 1