Răspunsuri

2014-07-21T13:01:37+03:00
Da,uite :)
Gradele de comparatie ale adjectivului
1.Pozitiv: este forma de baza a adj;  ex:frumos,etc.
2.Comparativ
a) de inferioritate este alcatuit din adv ,,mai,, + ,,putin,, + adj.
ex:mai putin frumos,etc.

b)de egalitate este alcatuit din ,,la fel de,, , ,,tot asa de ,, + adj.
ex: El este tot asa de frumos ca la 15 ani.

c) de superioritate-  este alcatuit din  adv ,,mai,,+ adj.dat
ex: Noi suntem mai destepti .

3.Superlativ 
a)relativ - de superioritate -este alcatuit din articolul demonstrativ ,,cel,, , ,,cea,, + adv. ,,mai,, + adj. dat
ex: Ea este cea mai desteapta din clasa.
             - de inferioritate- e alcatuit din art.demonstrativ ,,cel,, , ,,cea,, +adv.,,mai,, + adv. ,,putin,, + adj.dat
ex: El este cel mai putin destept

b) absolut - alcatuit din adv. ,,foarte,, , ,,grozav,, , ,,extrem,, + adj.dat
ex:grozav de destept

Nota:Superlativul se mai poate construi prin:
->repetarea adjectivului
->repetarea unei litere
-> prin adaugarea sufixelor ,,issimus,issima,isimum,,. unor cuvinte latinesti
ex:rarissimus


Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-21T13:02:40+03:00
This is a good drawing - Aceasta e un desen bun
This drawing is better than that one - Acest desen e mai bun decat acela.
Erin has the best drawings - Erin face desenele cele mai bune.
Bad teachers are everywhere - Profesori slabi sunt peste tot
Jeff is a worse teacher than others - Jeff e un profesor mai slab decat altii
But he probably is not the worst teacher - Dar probabil ca nu e cel mai slab profesor
We had little rain this year - Am avut putina ploaie anul asta
Yes, but last year we had less - Da dar anul trecut am avut mai putina
I know, and two years ago we had the least rain in history - Stiu, si acum doi ani am avut cea mai putina ploaie din istorie.
My book is as interesting as Peter's - Cartea mea e la fel de interesanta ca al lui Peter
My book is the same as Peter's - Cartea mea e la fel cu a lui Petru
My book is the same book as Peter's - Cartea mea e aceiasi carte ca a lui Petru
The sky is less cloudy today - Cerul e mai putin inorat astazi (decat ieri sau in trecut se subintelege)
That island has the least cloudy sky imaginable - Insula aceea are cel mai putin noros cer imaginabil
dar I have fewer shirts than Andrew - Am mai putine camasi decat Andrew
But, Jack has the fewest of all - Dar Jack are cele mai putine