Intr-un bloc sunt apartamente cu doua si trei camere . In total , 10 apartamente si 24 de camere .
a) Cate apartamente cu 3 camere sunt in bloc ?
b) Cate apartamente cu 2 camere sunt in bloc ?
c) Toate apartamentele sunt inchiriate , proprietarul primind in total 1700 euro\ luna . Stiind ca apartamentele cu 3 camere se inchiriaza cu 50 euro \ luna mai mult decat cel cu 2 camere , care este pretul cu care se inchiriaza un apartament cu 2 camere ?
Urgeeeent ... va rog frumos sa raspundeti corect ! Raspunsul pe care il voi considera corect il voi nota ca fiind cel mai bun .

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-21T11:33:41+03:00
A)x-nr apartamentelor cu 2 camere
y-nr apartamentelor cu 3 camere

x+y=10  |-2
2x+3y=24  inmultim prima ecuatie cu -2

-2x-2y=-20
2x+3y=24   adunam cele 2 ecuatii
/ y=4  apartamente cu 3 camere

b)x+y=10
x=10-4
x=6  apartamente cu 2 camere

c)2x+3y=1700
y-50=x

2(y-50)+3y=1700
2y-100+3y=1700
5y-100=1700
5y=1700+100
5y=1800
y=360 euro pt un apartament cu 3 camere

x=y-50
x=360-50
x=310 euro pt un apartament cu 2 camere



Ms foarte mult ... nici n-ai idee cat m-ai ajutat !!!!
cu placere ;)
2014-07-21T11:46:37+03:00
Presupunem ca sunt numai apartamente de 3 camere
3*10=30
30-24=6
3-2=1 camera diferenta dintre apartamentele cu 3 camere si dintre apartamentele cu 2 camere.
⇒6:1=6 apartamente cu 2 camere
10-6=4 apartamente cu cu 3 camere
c)aflam cat costa in total inchirierea tuturor apartamentelor de 3 camere pe o singura luna
x=costul unui apartament de 3 camere
y=costul unui apartament de 2 camere

2y+3x=1700
x-50=y
2(x-50)+3x=1700
5x-100=1700
5y=1800⇒y=1800:5=360 (euro pentru un apartament de 3 camere)

y=x-50⇒y=360-50=310 (euro pentru un apartament cu 2 camere)
aa tu voiai cu ecuatii?
Da :)
oops scuze
nu-i nimic ;)
oricum , esti bun la matematica pentru ca eu nici cu variante nu puteam sa o rezolv ;)