Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-21T09:07:10+03:00
COnform teoremei lui pitagora in orice tr.Dreptunghic avem
Ipotenuza la patrat este egala cu prima cateta la patrat +cea de-a doua cateta la patrat
DEci avem ipotenuza=6 cm
Avem un tringi dr.isoscel.,deci catetele sunt egale
deci o cateta are 3√2 cm
(3√2) la patrat+ (3√2) la patrat= 6 la patrat
deci 36=36-corect
Atr dr.is= 3√2*3√2/2
Obtinem A=18/2=9 cm patrati
2 rad 3 patrat + 2 rad 3 patrat nu este egalcu 6 patrat deoarece 4*3
4*3+4*3nu este egal cu 36
2014-07-21T10:40:09+03:00
Desenezi un patrat si ii duci o diagonala, notezi patratul ABCD , iar unul din triunghiurile dreptunghice isoscele este ADC (eu am ales sa lucrez in acesta), unde AD=DC ;

Stim ca AC este si ipotenuza in triunghiul ADC dar si diagonala in patrat
stiind acestea, folosim formula care ne spune ca diagonala in patrat este l√2⇒6=l√2⇒l=6/√2⇒(rationalizam) l=6√2/2⇒l=3√2

Am aflat astfel latura patratului care este si cateta, deoarece intr-un tr. dr. isoscel catetele sunt egale.

Pentru a afla aria , utilizam formula A= produsul catetelor/2⇒A= (c1*c2)/2   ----- dar cum catetele sunt egale avem A= (3√2*3√2)2⇒Aria= (9*2)/2 se simplifica 2 cu 2 ⇒Aria=9cm²
2 5 2