Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-19T22:36:40+03:00
1. C.m.m.d.c:
a) Descompunem numerele 24=2³×3
                                         56=2³×7  , iar de aici rezulta cmmdc (24,56)=2³=8
   Ps: Am luat numarul comun la cea mai mica putere !
b)5=5 , 15=3×5 , 30=5×3×2 , 45=5×3² , iar cmmdc al (5;15;30;45)=5
c)450=3²×5²×2  ,  1300=2²×5²×13 , iar cmmdc al (450;1300)=2×5²=50
2)
 a) Descompunem numerele : 24=2³×3  ;  56=2³×7 , iar cmmmc al (24;56)=2³×3×7=168
  P.S: La Cmmmc luam numerele comune si necomune la puterea cea mai mare ! 
 b)5=5  ; 30=5×3×2 ; 45=5×3² , iar cmmmc al (5;30;45)=5×2×3²=90
 c)4500=2²×5³×3² ; 130=2×5×13 ,iar cmmmc al (4500;130)=2²×5³×3²×13=58500.

Asta a fost tot . Daca mai ai nevoie de ajutor lasa-mi un mesaj si o sa te ajut .

                      
   
3 5 3
2014-07-20T00:22:08+03:00
1)
a)24= 2^{3} ×3
56= 3^{2} ×7  ⇒ c.m.m.d.c.=produsul factorilor comuni la puterea cea mai mica=3
b)5=5
15=3×5
30=2×3×5
45= 3^{2} ×5  ⇒ c.m.m..d.c=5
c)450= 3^{2} × 5^{2} ×2
1300=13× 5^{2} × 2^{2}  ⇒ c.m.m.d.c= 5^{2} ×2=50
2)
a)24= 2^{3} ×3
56= 3^{2} ×7  ⇒ c.m.m..m.c=produsul factorilor comuni si necomuni la puterea cea mai mare=  3^{2} ×7× 2^{3}=56×27 b)5=5 30=2×3×5 45=[tex] 3^{2} ×5  ⇒ c.m.m.m.c= 5×2× 3^{2}=90 c)450=[tex] 3^{2} × 5^{2} ×2
1300=13× 5^{2} × 2^{2}  ⇒ c.m.m.m.c=[tex] 3^{2} × [tex] 5^{2}×[tex] 2^{2} ×13=9×25×4×13






1 5 1