1.-Ce ati dori sa cumparati de la noi ?
-Va rog , 5 legaturi de ridichi , o conopida si 6 kg de rosii.
-Toate acestea va costa numai 98 lei , zice vanzatoarea.
-Cred ca ati gresit calculul , spune Monica.
a)Pe ce proprietate a numerelor se bazeaza Monica cand nu este de acord cu suma de 98 lei ?

(prevcizez ca : ridichi = 3lei legatura , conopida=15 lei bucata si rosiile=10 lei kilogramul)

2

Răspunsuri

2014-07-19T13:47:08+03:00
La punctul a nu conteaza pretul,ea se bazeaza pe divizibilitatea la 3 si 5 .Deci suma totala se divide la 3 si 5,dar 98 nu se divide la niciuna.
ce nu intelegi ca DIVIZIBILITATEA nu este o proprietate a nrrrrrr ?
Degeaba raportezi.Daca ti-am dat definitie,ce nu intelegi?
Însușirea de a putea fi divizat. Proprietatea a două numere întregi, a două polinoame etc. de a se împărți exact (fără rest) între ele.
deci ea s-a bazat pe asta,ca nu statea 10 minute sa faca calcule in gand la magazin
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-19T15:12:18+03:00
In primul rand 3x5+15+1+10x6=90,deci pretul este gresit.
in al doilea rand
3x5 se divide cu 5
15x1 se divide cu 5
10x6 se divide cu 5
deci suma trebuia sa se termine cu 0 sau 5,ceea ce nu este adevarat
1 5 1