Scuzati prima problema suna asa
Numarul rational x care are solutia ecuatiei
2. 1.
- X. - =1/2
3. 6
/=supra
ma puteti ajuta sa aflu x va rog?

2
nu se intelege exrcitiul ,adica cum este formulat. Poti sa-l scri din nou pe un singur rand?
Eu nu inteleg care-i ecuatia....
2. 1.

- x. + - = 1/2 este

3. 2 cred ca asa este nu?
2/3x+1/6=1/2 va rog
x e foarte aproape de 2/3

Răspunsuri

2014-07-18T21:33:38+03:00
 \frac{2}{3} x+ \frac{1}{6} = \frac{1}{2}x

 \frac{4x}{6} + \frac{1}{6} = \frac{3x}{6}

4x+1=3x
-x=1
x=-1
Nu scuze am incurcat chestile:):(
Incepatori:)
ok il editez cu rezolvarea corecta,prima data nu prea am inteles structura ecuatiei
Ok ms
:)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-18T21:52:33+03:00
Daca ecuatia este (2/3)x + 1/6 = (1/2)x  atunci:

 \frac{2}{3} x+ \frac{1}{6} = \frac{1}{2}x=> (\frac{2}{3}- \frac{1}{2})x =- \frac{1}{6}

 \frac{4-3}{6}x = - \frac{1}{6}   <=>  \frac{1}{6} x = - \frac{1}{6}  => x=-1

Ms
Pai daca verifici nu e corect
Verificare: x = -1 => -2/3 + 1/6 = -1/2 => -4/6 + 1/6 = -3/6 => corect