Invatatorul a cumpărat pentru elevii din clasa lui de 4 ori mai multe bomboane decat napolitane.Fiecare copil a primit cate 2 napolitane si cate 7 bomboane si au ramas nedistribuite 5 napolitane si 52 de bomboane.Cati elevi erau in clasa?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-07-18T19:33:51+03:00
B = nr bomboane
n = nr napolitane
x= nr copii
b=4n
(2x + 5)*4=7x + 52
8x + 20 = 7x + 52 | - 7x - 20
x = 32 copii
2014-07-19T01:02:33+03:00
Notam cu a nr. de elevi
(2a + 5) x 4 = 7a + 52
8a + 20 = 7a + 52
8a - 7a = 52 - 20
a = 32 elevi
Verificare:  32 elevi x 2 napolitane + 5 napolitane ramase = 64 + 5 = 69 napolitane
                 32 elevi x 7 bomboane + 52 bomboane ramase = 224 + 52 = 276 bomboane
                 276 : 69 = 4, corect de 4 ori mai multe bomboane decat napolitane