1. Dați factor comun în următoarele expresii:
a) 5ori x+17ori x=
b) 6ori a-18ori b=
c) 3ori a+18ori b-12ori c=

2. Dacă x+y+z=17,calculați:
a) 5ori x+5ori y+5ori z=
b) 13ori x+13ori y+13ori z-1313=
c) 882-3ori(7ori x+7ori y+7ori z)=

3. a)Determinați numerele naturale a și b, astfel încât (a+2)ori(b-3)=28

4. Știind că a+b=6, determinați numărul x din 4ori a+3ori x+4ori b=66.


2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-17T19:55:39+03:00
X(5+17)
6(a-3b)
3(a+6b-4c)

2)
5(x+y+z)=5·17=85
13(x+y+z)-1313=13·17-1313=221-1313=-1092
882-3(7x+7y+7z)=882-3(7·17)=882-3·119=882-357=525

3)Nu stiu cum se face la 3...

4)4a+3x+4b=66->4(a+b)+3x=66=>4·6+3x=66=>24+3x=66=>3x=66-24=>3x=42=>
=>x=42:3=>x=14

1 5 1
2014-07-17T20:05:57+03:00
x*(5+17)=22*x 6*a+18*b=6*(a+3*b)
3*a+18*b-12*c=3*(a+6*b-4*c
2.a)5*(x+y+z)=5*17=85
b)13*(x+y+z)-1313=13*17-1313=221-1313=-1092
c)882-3*7*(x+y+z)=882-21*17=882-357=525
3.(a+2)*(b-3)=28
a+2=7 si b-3=4=>a=5 si b=7
sau a+2=4 si b-3=7
adica a=2 si b=10
eventual si alte cazuri
4)
.4*a+3*x+4*b=66
4*(a+b)+3*x=66
4*6+3*x=66
3*x=66-24
3*x=42
x=42/3
x=14

2 3 2