Cine ma ajuta si pe mine la urmatoarea problema:un biciclist a parcurs distanta dintre doua localitati in 3 zile.In prima zi a parcurs 1\4 din toata distanta ,a doua zi 4\9 din rest ,iar in a 3 zi ultimii 25 km. calculati :a)distanta dintre cele doua localitati si cati km a parcurs in fiecare zi si b) cat la suta din drum a parcurs a doua zi?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-09T14:16:24+02:00
X-lungimea drumului
aflam cat a parcurs in 1a zi
1/4 din x=x/4
aflam restul de drum
x-x/4 aducem l acelasi numitor cu 4=4x-x supra 4=3x/4
aflam cat a parcurs a 2a zi
4/9 din 3x/4=4/9*3x/4=x/3
x/4+x/3+25=x ducem la acelasi numitor(12 este numitorul)
3x+4x+300=12x
7x+300=12x
7x-12x=-300
-5x=-300
5x=300
x=60 
in 1a zi=60/4=15
in a2a zi=60/3=20
b) 20/100din 60=12%
1 5 1
2014-02-09T14:18:51+02:00
X=distanta dintre localitati
In prima zi a mers x/4 si au ramas de parcurs 3x/4
In a doua zi a mers 4/9·3x/4=x/3
Toata distanta este deci
x=x/4+x/3+25
Se aduce la acelasi numitor si se obtine 12x=3x+4x+300
si apoi x=60 km, in prima zi a mers 15 km si in a doua 20 km
b) 20=p/100·60⇒p=33,(3) la suta