Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-14T18:04:48+03:00
Numarul este divizibil cu 3 daca suma cifrelor sale este divizibila cu 3
deci numerele sunt:
330 (3+3+0=6) iar 6 divizibil cu 3
303(3+0+3=6)
312(3+1+2=6)
321(3+2+1=6)
342(3+4+2=9)
324(3+2+4=9)
336(3+3+6=12)
363(3+6+3=12)
372(3+7+2=12)
327(3+2+7=12)
381(3+8+1=12)
318(3+1+8=12)
390(3+9+10=12)
309(3+0+9=12)
393(3+9+3=15)
339(3+9+3=15)

4 5 4
2014-07-14T18:27:36+03:00
Problema nu cere numerele, cere doar numarul de numere de forma 3xy divizibile cu 3.
Cel mai mic numar de forma 3xy, divizibil cu 3, este 300.
Cel mai mare numar ce forma 3xy, divizibil cu 3, este 399.
Numarul numerelor de forma 3xy, divizibile cu 3, sunt
(399 - 300) / 3 + 1 = 99/3 + 1 = 33 + 1 = 34 de numere de forma 3xy divizibile cu 3.

Dintre acestea 4 numere au x = y :   {300; 333; 366; 399}

Daca problema cere ca x ≠ y, atunci numarul de numere sunt 34 - 4 = 30 numere

Numerele sunt:
300 303 306 309 312 315 318 321 324 327 330 333 336 339 342 345 348 351 354 357 360 363 366 369 372 375 378 381 384 387 390 393 396 399

Printre ele le-am evidentiat pe cele care au  "x = y"


2 3 2