1)Extrage si numește 2 părți de vorbire neflexibile din enuntul: Acoli sus culcat pe o rana, sta nagoiul mohorat;2)Identifica f.s. a cuvintelor din paranteza din enunturile:Un Exercițiu complicat care varia( care);ISI aminti numaidecât de mâinile lungi( lungi); Soarele e sus pe cer( sus); Nu găsi nimic trebuitor;(nimic); Pătrundea prin doua părți.(doua); 3) Analizați complex cuvintele din paranteza(f.s, caz, valoare):Spre iarna nu te grabi( nu te grăbi); Amara e coaja de nuci( toate); 4) O fraza după schema: Pp+ ps+ Ps+ pp+pp+pp. Va multumesc din inima!!

2

Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2014-07-14T13:09:43+03:00
1)pe-prepozitie; o-articol nehotarat
2)Complement indirect(cred...);Atribut adjectival; Complement circustantial de loc;  Complement direct; Atribut adjectival.
3)nu te grabi- Predicat verbal exprimat prin verb predicativ, mod imperativ(daca propozitia are ! sau daca nu are atunci e indicativ),timp prezent,persoana a 2, numar singular, diateza reflexiva+ pronumele reflexiv "se" sau "te" (nu mai stiu sigur cum era),forma negativa,functia sintactica de predicat verbal.

LA A DOUA PROPOZITIE NU ITI POT RASPUNDE CA NU EXISTA NICIUN CUVANT "TOATE" IN  ENUNT SI LA 4 MA MAI GANDESC NU POT SA ITI SPUN CHIAR ACUM DAR MA MAI GANDESC.

articolul este parte de vorbire flexibila
se declina
Bine
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-14T13:12:01+03:00
Sus-adverb de loc; culcat-adverb de mod 
care-subiect 
lungi-atribut adjectival 
sus-complement circumstantial de loc 
nimic-complement direct 
doua-atribut adjectival 
nu te grabi-verb predicativ, predicat verbal 
cuvantul toate nu il vad in propozitie. 
Cine va veni la imparatia mea  si cine va intruchipa toate atributele care sunt necesare unui mostentor de-al meu, acela se va insura cu fiica mea cea mai mica, va lua jumate din imparatie si o va stapani o suta de ani.
3 5 3