1. pentru o excursie tematica s-au inscris 54 de elevi . numarul baietilor reprezinta 4 supra 5 din numarul fetelor . aflati cati baieti si cate fete merg in excursie .
2.aflati un numar stiind ca adunand la sapte treimi din el o treime din sfertul sau si apoi scazand o doisprezecime din triplul sau obtinem numarul 13 .

2

Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2014-07-13T15:39:38+03:00
4/5* F + f = 54 => 9/5 = 54 => f+b = 10,8 => f+B. =97 ,2
1 1 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-13T16:20:45+03:00
1. B=4/5*F
B+F=54
4F/5+F=54
aduc la acelasi numitor
amplific cu 5 al doilea termen 
4F+5F=270
9F=270⇒ F=270:9=30 ⇒ B=54-30=24
2. Notez nr cu x
7*x/3+1/3 * x/4- 3x/12=13
7x/3+ x/12 - 3x/12=13
aduc la acelasi numitor
7*4x +x - 3x=13*12
26x=13*12⇒ x=156/26= 6
2 3 2