Explicaţi în ce constă diferenţa gramaticală dintre formele subliniate:
a) Nu-mi pasă de nimic.
b) Nu-mi amintesc de nimeni.
c) Vreau să-mi repet de o sută de ori că trebuie să fiu calm.
d) Ţin să vă mulţumesc, la rându-mi, pentru tot.

2

Răspunsuri

2014-07-13T13:42:40+03:00
Mi-se refera la faptul ca toate actiunile ce se petrec mi se intampla mie adica putem spune ca are o atribuire de pronume reflexiv 
la b) la fel 
c)mi-doreste sa influenteze prin faptul ca ar parea ca un pronunme personal
la d) realizeaza corespondenta dintre actiune si subiect adica tot subiectului i se intampla aceeiasi afectiune





Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-13T14:17:16+03:00
La punctele a) si b) pronumele avidentiaza faptul ca verbul este la o diateza reflexiva,deci sunt pronume reflexive
La punctul c) arata ca actiunea se petrece asupra celui care vorbeste
La punctul d) este pronume posesiv pentru ca se poate spune si "la randul meu"
1 5 1