Răspunsuri

2014-02-09T11:42:34+02:00
A paralelogramului ABCD =b ori h
DM = h 
conform teoremeu unghiului de 30 de grade=> DM este jumatate din ipotenuza=> dm =10:2=5 cm
A ABCD= 10 ori 5=5a cm[tex] 50cm^2.....succes
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-09T12:53:29+02:00
E exact cum a spus şi Xsabina aria unui paralelogram este= baza ori înălţimea în cazul nostru baza este AB iar înălşimea DM. AB o ştim însă DM-ul nu. Ne ducme in triunghiul ΔADM despre care ştim ca e dreptunghic şi că măsura unghiului DAB adică unghiul A.
Faptul că avem aceste informaţii ne dezvăluie 2moduri de a afla Dm putând astfel ulterior să aflăm aria lui ABCD. 
  1. Exact cum a spus Xdsabina prin teorema unghiului de 30 de grade care merge aplicată doar în Δ dreptunghic şi spune că cateta opus unghiului de 30 de grade este jumătate din ipotenuză. Iar astfel dacă aplicăm teorema în ΔADM rezultă că DM= AD:2=10:2=5 cm deci Aria lui ABCD=AB X DM= 16 X 5= 80 cm²                                 2. Iar a doua variantă ar fi asta: în ΔADM masura unghiului A e 30 de grade iar triunghiul ΔADM este dreptunghic deci putem aplica funcţile trigonometrice. În acest caz sinus deoarece formula sinus-ului este cateta opusa supra ipotenuză, iar în ΔADM DM este cateta opusa unghiului A. Măsura unghiului A este de 30 grade, sinus de 30 este  1/ 2 iar sinus de a este DM/AD=10/DM se formează 2 rapoarte egale mai precis DM/10=1/2 deci ⇒DM=10/2=5 cm⇒ Aria lui ABCD=AB X DM=16 X 5=80 cm²                                              Sper că te-am ajutat! Succes în continuare.

1 5 1