La concursul "Vocea Romaniei" participa 96 fete si 36 baieti. Participantii sunt grupati in echipe care au acelasi nr de concurenti si fiecare echipa are acelasi nr de baieti.

a) Aratati ca se pot forma 6 echipe.
b) Aratati ca nu se pot forma 9 echipe.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-12T10:44:10+03:00
F=96
B=36
a) daca fiecare echipa are acelasi numar de baieti , daca se formeaza 6 echipe rezulta ca fiecare echipa are 36:6=6 baieti si 96:6=16 fete⇒ se pot forma 6 echipe pentru ca 96 si 36 sunt divizibile cu 6
Daca am putea forma 9 echipe ar insemna ca fiecare echipaa ar avea 36:9=4 baieti , dar cum 96 nu se imparte la 9, este imposibil sa formam 9 echipe ⇒ nu se pot forma 9 echipe pentru ca 96 nu este divizibil cu 9
2 5 2
2014-07-12T11:05:02+03:00
96:6=16(cate 16 fete in fiecare grupa)
36:6=6(cate 6 baieti in fiecare grupa)
deci se se pot forma 6 echipe.
b)96:9=10,6,deci nu se pot forma 9 echipe
1 5 1