Răspunsuri

2014-07-12T13:27:52+03:00
In scrierea unei scrisori de reclamatie (complaint letter), parcurgem pasii urmatori:
1. Motivul scrierii scrisorii: Aici vei scrie despre angajatul hotelului, din cauza caruia ai pierdut avionul. Poti scrie ca trebuia sa ajungi undeva, si ca era foarte important pentru tine. De obicei, se incepe cu "I am writing to inform you that..."
2. Problema: Cauza si Efectul. In paragraful asta, vei sustine, mai detaliat, problema de fata. Ai vorbit cu receptionistul de la hotel si l-ai rugat sa te informeze dimineata, cand avionul tau trebuia sa plece, dar acesta nu a fost in stare sa te ajute, si din cauza lui ai intarziat si a trebuit sa platesti alt bilet. Poti vorbi in continuare despre pretul ridicat al biletelor, unde voiai sa ajungi si ce ai avut de pierdut din toata treaba asta. Aici folosesti conectorii aceia: "Firstly", "Secondly", "On the one hand", "On the other hand".
3. Solutia: Aici ceri managerului, sau directorului hotelului (Destinatarul scrisorii), despagubiri, sau concedierea angajatului. Poti incepe paragraful asta cu "I demand"
4. Avertizare: In cazul in care cererile mentionate anterior, nu sunt respectate, vei lua masuri si vei apela la autoritati. (orice avertizare merge aici, si paragraful asta nu e obligatoriu). Incepi cu " Otherwise" sau "I'm afraid that if these conditions are not met".
5 Incheiere: "I look forward to receiving your explanation of these matters", "I look forward to receiving your payment.", "I look forward to hearing from you shortly.".