Răspunsuri

2014-07-11T23:55:50+03:00
Se stie ca intr-un triunghi echilateral inaltimea joaca si rolul mediatoarei, bisectoarei, respectiv medianei.
MA bisectoare=MA inaltime
NB mediana=>NB inaltime
Deoarece  inaltimile MA si NB se intersecteaza in punctul C, deducem ca si PC va fi inaltime => in concluzie PC perpendiculara pe MN.

Multumesc ! Nu ma poti ajuta si cu desenul? :D
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-12T04:34:11+03:00
Intr-un triunghi echilateral inaltimea este si bisectoare si mediana. Toate 3 sunt perpendiculare pe latura opusa si toate se intersecteaza in acelas punct.

Daca bisectoarea MA se intersecteaza cu mediana NB in punctul C, putem spune ca
inaltimea MA se intersecteaza cu inaltimea NB in punctul C, si stiind ca toate inaltimile se intalnesc in acelasi punct, inseamna  PC este a treia inaltime care este perpendiculara pe latura opusa MN.
=> PC _l_ MN
cctd

P.S.  Ti-am atasat desenul pentru problema.

1 5 1