1. Varsta fiului este 3/8 din varsta tatalui. Daca tatal are 40 de ani , atunci varsta fiului este de... (cu rezolvare)
2. Daca x+1/12=2/3 , atunci x= ... (cu rezolvare)
3. La ora 22 , temperatura era -7 grade. La ora 24 , temperatura era cu 3 grade mai mica. Temperatura la 24 a fost de .. grade (cu rezolvare)
4. Masura unghiului format de bisectoarele a doua unghiuri adiacente complementare este de .. (cu rezolvare)
5.Un triunghi isoscel are un unghi de 60 de grade , iar lungimea unei laturi este de 12 cm. Perimetrul triunghiului este de .. cm (cu rezolvare)

2

Răspunsuri

2014-07-11T22:00:17+03:00
1. Varsta fiului este 3/8 din varsta tatalui. Daca tatal are 40 de ani , atunci varsta fiului este de...3/8*40=120/8=15
2. Daca x+1/12=2/3 , atunci x= ...2/3-1/12=7/12
3. La ora 22 , temperatura era -7 grade. La ora 24 , temperatura era cu 3 grade mai mica. Temperatura la 24 a fost de .-7-3=-9. 
4. Masura unghiului format de bisectoarele a doua unghiuri adiacente complementare este de ..90de grade :45grade
5.Un triunghi isoscel are un unghi de 60 de grade , iar lungimea unei laturi este de 12 cm. Perimetrul triunghiului este de .. 6+6+12=24cm
se mai intampla
sunt sigura ca si tie ti sa intamplat astfel de lucruri nu-i as?
asa
Asa sunt toate inceputurile, cu greseli. Dar bucura-te! Avem nevoie de greseli deoarece din greseli invatam. Greseala este cel mai bun profesor. Nu numai in matematca....
ai perfecta dreptate
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-12T05:38:14+03:00
1)
(3 / 8) * 40 = (3 * 40) / 8 = 15 ani are fiul.

2)
(x+1) / 12 = 2 / 3
3(x + 1) = 2 * 12
3x + 3 = 24
x = (24 - 3) / 3 = 21 / 3 = 7

3)
-7 - 3 = -10° temperatura la ora 24

4)
α si β sunt cele doua unghiuri adiacente complementare.
α + β = 90° deoarece sunt complementare
Unghiul format de bisectoarele celor doua unghiuri adiacente complementare este:
α / 2 + β / 2 = (1 / 2) (α + β) = (1 / 2) * 90 = 90 / 2 = 45°

5)
Daca un triunghi isoscel are un unghi de 60° atunci triunghiul este echilateral.
Daca unghiul de la varf = 60° => unghiurile egale de la baza au
(180 - 60)/2 = 120 / 2 = 60°  => triunghi echilateral
Daca unghiurile egale de la baza au fiecare 60° atunci unghiul din varf are:
180 - 2 * 60 = 180 - 120 = 60° => triunghi echilateral.

=> P = 3 * 12  = 36 cm  



1 5 1