"Intotdeauna omul a dorit sa exploreze locuri noi ,sa ajunga acolo unde nimeni nu a mai fost inaintea lui.Dorinta de a ajunge la Polul Nord s-a strecurat in mintea a anumerosi oameni,dar putini sunt aceia care si-au transformat visul in realitate.Cel care a reusit sa indeplineasca prima data acest vis a fost exploratorul Robert Peary .Acesta este cosinderat a fi primul om care a ajung la Polul Nord.La 6 aprilie 1909,acesta impreuna cu asistentul Matthew Henson si patru eschimosi , ajung la ceea ce au stabilit ei ca ar fi Polul Nord.Cateva decenii mai tarziu,s-a descoperit ca expeditia a ajuns la 48 k, distanta de telul sau.Oricum,sunt primii care au ajuns cel mai aproape de Polul Nord.

1.Transcrie,din textul citat,o propozitie subordonata atributiva si una completiva directa
2.Construieste o fraza alcatuita din doua propozitii care sa contina si o subordonata atributiva,introdusa prin adverbul relativ unde

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-11T16:45:15+03:00
1)sa exploreze locuri noi -completiva directa
 de a ajunge la Polul Nord s-a strecurat in mintea a anumerosi oameni,-atributiva
2)Imi amintesc locul /^{1} unde ne-am intalnit. /^{2}
2 5 2
2014-07-11T16:46:39+03:00
"care au ajuns cel mai aproape de Polul Nord"-atributiva
  "sa exploreze locuri noi"-completiva directa

Locul 1/ (unde) mergi 2 / este bântuit 1/
1 5 1