Un tata avea 31 ani cand s-a nascut fiica sa. Acum , suma varstelor lor este de 67 de ani.

a)Careeste varsta fetei acum?
b)Ce varsta are tatal acum ?
c)Peste cati ani tatal va avea dublul varstei fiicei?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-11T09:31:04+03:00
Un tata avea 31 ani cand s-a nascut fiica sa ⇒ tatal este cu 31 de ani mai mare ca fiica
notam varsta tatalui cu x+31
notam varsta fiicei cu x
_____________________
x+x+31=67
2x+31=67
2x=67-31
2x=36
x=36:2
a)x=18(ani are acum fiica)
b)18+31=49(ani are acum tatal)
c)2(x+18)=x+49
  2x+36=x+49
  x=49-36
  x=13 ,deci peste 13 ani varsta tatalui va fi dublul varstei fiicei lui
2014-07-11T09:33:10+03:00
V= 67- (31 + Xx+x )
x= trecerea timpului pentru ată
x= vârsta fetei
31 + 2x= 67
2x= 67-31
x=34: 2
x= 17, vârsta fetei
b)Tata are vârsta 31 + 17=48 de ani
c)48 +x= 2(17+x)
48+ x= 34 + 2x
48-34= 2x-x
14= x. Peste 14 ani se va întâmpla acest lucru.