Numerele naturale x,y si z sunt direct proportionale cu 2,3 si respectiv 6.
a) Determinati numerele daca diferenta dintre cel mai mare numar si cel mai mic este 24;
b) Ce valoare de adevar are propozitia: 6xy=z²;
c) Comparati numerele x+y/z si 0,8(3)

2

Răspunsuri

2014-07-09T21:50:16+03:00
A)   (x,y,z) d.p (2,3,6)
x/2=y/3=z/6=k=>x=2k
                          y=3k
                          z=6k
z-x=24
6k-2k=24=>k=6
x=12
y=18
z=36
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-09T22:00:50+03:00
a)   (x,y,z) d.p (2,3,6)
x/2=y/3=z/6=k=x   y=3k
                          z=6k
z-x=24
6k-2k=24=>k=6
x=12
y=18
z=36
b) 6*12*18=1296
36*36=1296 adv
c)x+y /z= 12+18/36= 30/36= 0,8(3) egale
1 5 1