1. Care sunt sentimentele care ti le provoaca poezia Mistretul cu colti de argint ?


Un prinţ din Levant îndrăgind vânătoarea
prin inimă neagră de codru trecea.
Croindu-şi cu greu prin haţişuri cărarea,
cântă dintr-un flaut de os şi zicea:

- Veniţi să vânăm în păduri nepătrunse
mistreţul cu colţi de ARGINT, fioros,
ce zilnic îşi schimbă în scorburi ascunse
copita şi blana şi ochiul sticlos...

- Stăpâne, ziceau servitorii cu goarne,
mistreţul acela nu vine pe-aici.
Mai bine s-abatem vânatul cu coarne,
ori vulpile roşii, ori iepurii mici ...

Dar prinţul trecea zâmbitor înainte
privea printre arbori atent la culori,
lăsând în culcuş căprioara cuminte
şi linxul ce râde cu ochi sclipitori.

Sub fagi el dădea buruiana-ntr-o parte:
- Priviţi cum se-nvârte făcându-ne semn
mistreţul cu colţi de ARGINT, nu departe:
veniţi să-l lovim cu săgeată de lemn!...

- Stăpâne, e apa jucând sub copaci,
zicea servitorul privindu-l isteţ.
Dar el răspundea întorcându-se: - Taci...
Şi apa sclipea ca un colţ de mistreţ.....

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-09T14:49:08+03:00
Ne starneste sentimentul de neliniste ,ca actiunea se petrece chiar sub ochii nostri
☺☺☺
☺☺☺
☺☺
:-)
☺☺☺☺☺☺ ♪♪♪♪♪
2014-07-09T14:50:08+03:00
Poezia trezeste sentimentul de mister, de tristete cat si fascinatie la adresa ciudatului print care se incumeta sa vaneze o fantasma.
Sper ca iti este de folos.