Am nevoie de metoda de rezolvae, mersi mult. A trecut ceva timp de cand am mai utilizat formulele.

2
Meersi! Doamne, sunteti buni.
Eu lucrez mult cu ele in perioada asta, pentru admitere. Glad I could help!! :D
Ce formule ?
Incearca teorema lui L'Hospital
Mda, si eu la fel, Andrei, numai ca eu sunt mai uituc.

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-09T10:29:50+03:00
 \lim_{x \to 3}  \frac{1- \sqrt{x-2} }{ x^{2} -9} =

Aplicam teorema lui L'Hospital, adica derivam si numaratorul si numitorul

= \lim_{x \to 3}  \frac{1 -  (x-2)^{ \frac{1}{2} } }{ x^{2} -9} = \frac{ \frac{1}{2} ( x-2)^{\frac{-1}{2}} }{2x} =

 \frac{ \frac{1}{2}  (3-2)^{ \frac{-1}{2} } }{2*3} =  \frac{ \frac{1}{2} *1}{6}  =  \frac{1}{12}


1 5 1
2014-07-09T10:44:33+03:00
Nu. L`Hopital te complica. Inmulteste cu conjugatul. La numataror vei avea 3-x. Numitorul tau va fi scris (x-3)(x+3)(1+√x-2). Acum 3-x de la numarator il vei scrie ca -(x-3), si il vei simplifica, cu x-3 de la numitor. Acum inlocuiesti.
ASTA e varianta corecta. ;)