Dintr-un balot s-au cumpărat 14m, din alt balot 36m şi s.a plătit 18960 lei. Ştiind ca un metru de stofa din al doilea balot costa de patru ori mai mult ca un metru din primul, sa se afte cât costa un metru din fiecare fel de stofa.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-08T18:37:35+03:00
X-cat costa un m de stofa in primul balot
y-cat costa un m de stofa din al doilea balot

y=4x

14x+36y=18 960
14x+36*4x=18 960
14x+144x=18 960
128x=18 960

x=148,125 lei 

y=4*148,125= 592,5 lei
34 4 34
Mersi mult:)
n-ai pentru ce ;)
Am sesizat o mica greseala: 14x+144x=158x, de unde rezulta ca x=120, iar y=480.
In rest totul este foarte bine.
2014-07-08T18:49:48+03:00
S-au vandut 14a m din primul balot
s-au vandut 36 b m din al doilea balot
in total 18.960
dar un metru de stofa din al doilea balot costa de patru ori mai mult ca un metru din primul
14a+144a=18 960
128a=18 960
a=18.960:128
a=148,125(pretul stofei din primul balot=
4x148,125= 592,5 (pretul stofei din al doilea balot)
gresit...14a+144a-158a
18960:158=120 - b=120x4=480