Răspunsuri

2014-07-08T15:32:48+03:00
O proportie este o egalitate a doua rapoarte, care se obtine prin amlificarea sau simplificarea primului raport si astfel se obtine al doilea, formand o proportie.

ex 
 \frac{2}{3} =  \frac{4}{6}

daca inmultim pe diagonala vom vedea ca 2x6=3x4
                                                                     12=12
daca produsele de pe diagonala sunt congruente putem spune ca avem o proportie
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-08T15:41:18+03:00
Se da proportia a/b= c/d.cu termenii acestei proportii se pot obtine alte proportii numite proportii derivate

1) prin schimbarea mejilor sau extremilor intre ei
a/c=b/d


d/b=c/a

2)se inverseaza rapoartele
b/a=c/d



poate intelegi mai bine asa ;)
Comentariul a fost şters
am inteles miky
;)