Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-08T14:01:36+03:00
O proportie este o egalitate a doua rapoarte, care se obtine prin amlificarea sau simplificarea primului raport si astfel se obtine al doilea, formand o proportie.

ex 
 \frac{2}{3} =  \frac{4}{6}

daca inmultim pe diagonala vom vedea ca 2x6=3x4
                                                                     12=12
daca produsele de pe diagonala sunt congruente putem spune ca avem o proportie
2014-07-08T14:06:25+03:00
Egalitatea a 2 rapoarte se numeste proportie. rapoartele sunt numerele rationale a:b, unde a si b sunt numere rationale si b este diferit de 0 si se noteaza  a/b

ex  2a/5= 6/10

a=5*6/10/2

a=6/2/2

a=3/2
1 2 1