Unui produs, care costa 150lei, I se micsoreaza pretul cu o treime, iar apoi acesta se mareste cu p%, astfel incat pretul sa redevina cel intial. Determinati procentul p.

2
mai repede! URGENT!!!!
:((((((((((((((((((((((((((((((((((((
VA ROG SA RASPUNDETI LA ACEASTA INTREBARE

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-08T11:12:40+03:00
Fie x- produsul

150 -  \frac{1}{3} * 150=

150 -  \frac{150}{3} =

150 - 50=100

100 +  \frac{p}{100} * 150 = 150

100 +  \frac{150}{100} =150

100 +  \frac{15p}{10} = 150

amplificam pe 100 si pe 150 cu 10

 \frac{1000}{10} +  \frac{15p}{10} =  \frac{1500}{10}

 \frac{15p}{10} =  \frac{1500-1000}{10}

 \frac{15p}{10} =  \frac{500}{10}

15p=500

p=33, (3)










2014-07-08T14:55:49+03:00
 \frac{1}{3} x 150 = 50 (ieftinirea)

150-50=100(pretul dupa ieftinire)

pentru a ajunge la 150(pretul initial) trebuie sa adaugam 50
aflam cat reprezinta 50 din 100
100%............100
50%.................x
________________________
x= 50x100/100
x=50 
deci trebuie marit cu 50 % pentru a reveni la pretul initial
1 5 1