1.Aflati un numar, stiind ca daca din el scadem 2013 sau daca scadem numarul din 1979 obtinem acelasi rezultat.
2.Amalia are 27 ani, iar Nutu are1 an. Peste cati ani Amalia vaavea varsta de trei ori mai mare decat Nutu?
3.Un numar de 302 carti au fost impartite la 54 de copii. Fetele au primit 7 carti fiecare, iar baietii 5 carti fiecare. Cati baieti sunt?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-07T14:08:46+03:00
1)
2013 - x = x - 1979
2x = 2013 + 1979
2x = 3992
x = 3992 / 2 = 1996
x = 1996

2)
27 + x = 3(1 + x)
27 + x = 3 + 3x
2x = 27 - 3
2x = 24
x = 12 ani 

3)
x = numarul de fete
y = numarul de baieti

7x + 5y = 302
x + y = 54
-------
y = 54 - x     substitutie
-------
7x + 5(54-x) = 302
7x + 270 - 5x = 302
2x = 32
x = 32 / 2 = 16 fete.
y = 54 - x = 54 - 16 = 38 Baieti

5 4 5
2014-07-07T19:10:30+03:00
1)a-2013=1979-a
a+a=1979+2013
2a=3992
a=3992:2
a=1996

2)x-anii peste care va fi indeplinita cerinta problemei

27+x=3(1+x)
27+x=3+3x
x-3x=3-27
-2x=-24
2x=24 |:2
x=12

3) x-nr de baieti
y-nr de fete

x+y=54   |-5
7x+5y=302      inmultim prima ecuatie cu -5

-5x-5y= -270
7x+5y=302    adunam cele 2 ecuatii
2x / =32  |:2
x=16

y=54-16
y=38