Răspunsuri

2014-07-07T11:48:15+03:00
5b+10p=50  |-3
7b+3p=37     |10     inmultim prima ecuatie cu -3 si pe a2a cu 10

-15b-30p=-150
70b+30p=370   adunam cele 2 ecuatii
55b/ =220

b=4 lei costa un kg de banane

5*4+10p=50
20+10p=50

10p=50-20
10p=30

p=3 lei costa un kg de portocale
1 4 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-07T15:38:54+03:00
Se rezolva formand un sistem de 2 ecuatii cu necunoscute x- pretul bananelor si y- pretul portocalelor
5x+10y=50 (1)
7x+3y=37  (2)
inmultesc rel (1) cu 3 si relatia 2 cu 10 apoi le scad
3*5x+3*10y=3*50
10*7x+3*10y = 10*37
scazandu-le obt 
70x - 15x=370-150 ⇒ 55 x=220⇒  x= 220:55=4 si apoi inlocuim x=4 in  ec (2) ⇒ 
7*4+3y=37⇒ 28+3y=37⇒ 3y=9⇒ y=9:3=3
4 lei costa 1 kg de banane si 3 lei un kg de portocale
1 5 1