1)Creşterea tăriei bazelor este corect reprezentată în seria: A. KOH, Ca(OH)2, Ba(OH)2 B. Mg(OH)2, Ca(OH)2, Ba(OH)2 C. Ca(OH)2, KOH, Mg(OH)2 D. NaOH, Mg(OH)2, Al(OH)3
.2) Indicaţi afirmaţia corectă:
A. într-o perioadă, halogenul are electonegativitatea cea mai mică;
B. energia de ionizare primară creşte în grupă de sus în jos;
C. heliu are energia de ionizare primară maximă;
D. cele mai mari energii de ionizare primară le au metalele alcaline.

2

Răspunsuri

2014-07-06T16:40:46+03:00
1)Creşterea tăriei bazelor este corect reprezentată în seria:
Ba(OH)2  
2) B. energia de ionizare primară  creşte în grupă de sus în jos;
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-06T16:43:33+03:00
Cresterea tariei bazelor este corecta in varianta B deoarece taria bazei creste o data cu cresterea caracterului metalic,iar in grupa creste de sus in jos.
Energia de ionizare creste in perioada de la gr IA la VIIIA si in grupa de jos in sus.
Din aceste date => raspunsul B este corect deoarece neonul este in gr 18 si este al doilea gaz nobil
 
multumesc
cu placere :*
mai am niste intrebari te rog frumos cand poti tu sa iti faci timp sa mi le rezovi si mie chiar daca nu imi explici iti multumesc din suflet
care??
14. Care este molaritatea unei soluţii de acid sulfuric (H2SO4) cu concentraţia 98% şi densitatea ρ = 1,84 g/cm3 ?
A. 1,84 M B. 18,4 M C. 0,184 M D. 3,68 M

15. Se obţine o soluţie de hidroxid de sodiu de concentraţie 20% folosind o soluţie de concentraţie 40% şi o soluţie de concentraţie 10%. Raportul maselor soluţiilor care trebuie amestecate, este:
A. 1:2 B. 2:1 C. 1:1 D 4:1