B) Determinati cel mai mic numar natural care impartit pe rand la 12, 15 si 27 da de fiecare data restul 3 si caturi nenule.
C)Determinati cel mai mic numar natural care imparrtit pe rand la 14 , 21 si 35 da de fiecare data restul 6 si caturi nenule.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-06T15:18:48+03:00
În ambele cazuri, trebuie să căutăm cel mai mic multiplu comun, abreviat cmmmc
B) 12= 2² × 3
15= 3 x 5
27= 3³
cmmmc= 2² x 3³ x 5 = 540
Cel mai mic număr care respectă condițiile date este 540 + 3= 543

C) 14= 2 x 7
21= 3 x 7
35= 5 x 7
cmmmc= 2 x 3 x 5 x 7= 210
Numărul căutat este 210 + 6= 216

3 3 3
2014-07-06T16:40:33+03:00
B) 12*15*27=4860+3=4863

C)
14*21*35= 10 290+6= 10 296