Intr-o familie sunt 8 copii.Ei au economisit sume egale de bani.Fiind ziua onomastica a mamei ,ei pun cate un sfert din sumele ce le au,iar tatal 1000 de lei si-i cumpara un cadou de 5000 lei. Cu alta ocazie ,fiind ziua onomastica a tatalui,ei, copiii ,contribuie cu o treime din sumele ce le ramasesera ,iar mama cu 1000 de lei si-i cumpara un cadou. Cat a costat cadoul pentru tatal copiilor?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-04T21:57:48+03:00
Cadoul mamei costa  5000 lei, tatal pune 1000 rezulta ca cei 8 copiii au pus 4000 lei adica 4000:8=500 lei fiecare
500 lei reprezinta un sfert din suma economisita ⇒ suma este 4*500=2000 lei
fiecaruia ii mai raman 2000-500=1500 lei
fiecare pune pentru cadoul tatalui 1500:3=500 lei
Cadoul tatalui costa 8*500+1000=4000+1000=5000 lei
2 4 2
2014-07-04T22:04:31+03:00
5000 - 1000 = 4000 lei pun cei 8 copii pt. cadoul mamei
4000 : 8 = 500 lei pune fiecare copil pt. cadoul mamei
500 lei reprezinta un sfert din suma pe care a avut-o fiecare copil, => 500 x 4 = 2000 lei avut initial fiecare copil
1500 : 3 = 500 lei reprezinta suma pe care o pune fiecare copil pt. cadoul tatalui
500 x 8 = 4000 lei suma copiilor pt. tata
4000 + 1000 = 5000 lei a costat cadoul tatalui